علت قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس
تلویزیون امروزه یکی از اصلیترین رسانهها در امکان مختلف میباشد و صدا یک عنصر اساسی برای تجربه تماشای تلویزیون است. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلی مواجه شوید که صدای تلویزیون شما به طور ناگهانی قطع شود! واضح است که تماشای یک تصویر بدون صدا هیچ جذابیتی ندارد. اگر حین تماشای سریال ناگهان متوجه قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس شدید، احتمالا اولین کاری که میکنید، ریموت را برداشته و صدای تلویزیون را زیاد میکنید!
اما صدا نداشتن تلویزیون همیشه به چنین مورد بسیار سادهای ختم نمیشود. علت قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس میتواند به منابع صوتی و اتصالات مربوط باشد یا به مشکلات سخت افزاری که نیازمند یک متخصص کاربلد است. در این مقاله به تمامی دلایل صدا نداشتن تلویزیون اشاره میکنیم و راهکارهایی را برای حل این مشکل ارائه میدهیم.
برخی مشکلات صدای تلویزیون جی پلاس و رفع آنها
خرابی بلندگوهای داخلی
زمانی که قطعی صدای تلویزیون جی پلاس به دلیل نقص فنی یا خرابی بلندگوهای داخلی تلویزیون باشد، معمولاً همراه با خشخش و نویز قابل تشخیص است. در این شرایط، میتوانید با اتصال یک دستگاه دیگر مانند: DVD یا هدفون به تلویزیون، بررسی کنید که آیا مشکل صدا همچنان باقی است یا خیر؟
در صورتی که بلندگوهای داخلی تلویزیون دارای نقص فنی باشند، ممکن است دیافراگم (قطعه اصلی بلندگو) به درستی کار نکند و این باعث جابجایی صدا در تلویزیون و همراهی آن با نویز شود. برای رفع این مشکل، بهتر است از یک متخصص با تجربه تعمیرات تلویزیون جی پلاس کمک بگیرید تا با عیب یابی و تشخیص تکنسین، برای تعمیر یا تعویض بلندگوهای داخلی اقدام کنید.
خرابی بلندگوها میتواند به دلایلی مانند: وارد شدن ضربه، نوسانات برق و فرسودگی یا خرابی قطعات داخلی رخ دهد.
راه های تشخیص خرابی بلندگوهای تلویزیون:
1. ابتدا کنترل تلویزیون، میزان صدا را تغییر دهید. اگر در این مرحله مشکل صدا برطرف شود، ممکن است مشکل از تنظیمات صدا بوده باشد.
2. مطمئن شوید که حالت بیصدا (Mute) غیرفعال است و صدای تلویزیون قطع نشده است.
3. تنظیمات صدا را بررسی کنید. به طور غیرمنتظرهای، برخی از تنظیمات ممکن است باعث کاهش یا صفر شدن صدا شده باشند.
4. یک دستگاه مانند: بلندگوها یا سیستم صوتی، را به تلویزیون متصل کنید و ببینید آیا صدا پخش میشود یا خیر؟ در این صورت متوجه خواهید شد که آیا مشکل در بلندگوهای داخلی تلویزیون است یا در دستگاه پخش صوت خارجی.
خرابی بلندگوهای خارجی
مشکل قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس به خصوص در سینماهای خانگی، بیشتر به دلیل اتصال اسپیکرهای خارجی به دستگاهها رخ میدهد. این دستگاهها اغلب دارای امکان اتصال اسپیکرهای جانبی هستند و در نتیجه، نقص فنی در اتصالات کابل یا مشکل فنی در بلندگوهای خارجی میتواند به قطع شدن صدا منجر شود.
برای بررسی این مشکل، میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید:
1. ابتدا اسپیکرهای خارجی را از تلویزیون جدا کنید و به دستگاه دیگری مثل رایانه یا گوشی همراه وصل کنید. این کار به شما کمک میکند متوجه شوید آیا مشکل از بلندگوی خارجی است یا خیر؟ در صورتی که با دستگاه دیگر همچنان مشکل قطع شدن صدا وجود دارد، احتمالاً مشکل در بلندگو خارجی است و نیاز به بررسی و تعمیر آن است.
2. اگر با استفاده از دستگاه دیگر صدا بهطور صحیح تولید میشود، پس مشکل، صدا نداشتن تلویزیون است. در این صورت، ممکن است نقص فنی در اتصالات کابل باشد. پس مطمئن شوید کابلها به درستی به تلویزیون و بلندگوهای خارجی متصل شده باشد. میتوانید کابلها را جدا کرده و مجدداً وصل کنید تا اطمینان حاصل شود که اتصالات درست انجام شدهاند.
3.اگر بعد از بررسی اتصالات کابل هنوز هم مشکل قطع شدن صدا باقی است، ممکن است مشکلی در تلویزیون وجود داشته باشد. در این صورت، بهتر است با نمایندگی تعمیرات تلویزیون جی پلاس تماس بگیرید و مشکل را به کمک یک متخصص حل نمایید.
فعال بودن حالت بیصدا (Mute)
حالت بی صدا یا میوت قابلیتی است که به کاربر امکان میدهد صدای تلویزیون را به طور موقت قطع کند. فعال یا غیرفعال کردن این حالت، بسیار ساده است و تنها با یک دکمه روی ریموت کنترل انجام میشود. بنابراین، قبل از جستجوی مشکلات پیچیده برای پیدا کردن علت قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس، مطمئن شوید که حالت بیصدا غیرفعال است.
در اکثر تلویزیونها، دکمه میوت با نماد یک میکروفون و یک خط مورب روی آن مشخص شده است که معمولاً در بالای کنترل تلویزیون قرار دارد. با فشار دادن آن میتوانید حالت بیصدا را فعال یا غیر فعال کنید.
همچنین، با کم و زیاد کردن حجم صدا میتوانید مطمئن شوید که مشکل صدا به این گزینه مربوط است یا خیر؟ اگر با تغییر حجم صدا، صدای تلویزیون بازگشت، احتمالاً مشکل از حالت بی صدا بوده است.
به یاد داشته باشید که هر تلویزیون ممکن است دکمهها و رابط کاربری متفاوتی داشته باشد، بنابراین در صورتی که دکمه میوت را پیدا نکردید، به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید تا روش صحیح فعال و غیرفعال کردن حالت بی صدا را بیابید.
قطع شدن صدای تلویزیون به علت خرابی کابلها
صدا نداشتن تلویزیون جی پلاس میتواند به دلیل خرابی کابلهای AV و HDMI باشد. برای رفع این مشکل، ابتدا کابل AV را بررسی کنید. در کابلهای AV سه رنگ مشاهده میکنید، رنگ زرد به تصویر و رنگهای سفید و قرمز به صدا مربوط میشود. مطمئن شوید که کابلهای صدا (سفید و قرمز) به درستی و محکم به تلویزیون و دستگاه صوتی وصل شدهاند. همچنین، بررسی کنید که کابلها دچار خرابی فیزیکی مانند: پارگی یا بریدگی نشده باشند.
اگر از کابل HDMI برای اتصال دستگاههای جانبی استفاده میکنید، میتوانید با استفاده از یک کابل HDMI دیگر تست کنید. این کار به شما کمک میکند تا متوجه شوید مشکل از کابل HDMI مورد استفاده شماست یا خیر؟ در صورتی که با کابل HDMI دیگر مشکلی وجود نداشته باشد، بهتر است کابل معیوب را تعویض کنید. همچنین، بهتر است هر سه سال یکبار، کابل HDMI را تعویض کنید تا از خرابیهای ناشی از کابل فرسوده جلوگیری شود.
برهم ریختگی تنظیمات صدا
ممکن است تنظیمات نادرست باعث قطعی صدای تلویزیون جی پلاس شده باشد. اگر کودک یا شخصی، در تنظیمات صدا دستکاری کرده است، میتوانید با انجام مراحل زیر مشکل را برطرف کنید.
1. دسترسی به تنظیمات: با استفاده از راهنمای دستگاه یا تغییر زبان دستگاه به فارسی، به قسمت تنظیمات بروید.
2. رفتن به تنظیمات صدا: در تنظیمات، به بخش صدا یا صوت بروید. معمولاً این بخش شامل گزینههایی مانند حجم صدا، برابرسازی، تعادل صدا و تنظیمات مربوط به ورودیهای صوتی است.
3. بررسی تنظیمات ام تی اس (MTS): در منوی تنظیمات صوتی، مطمئن شوید که تنظیمات ام تی اس روی گزینه "مین" یا "استریو" قرار دارد. این تنظیمات برای تعیین نوع صدا و کانالهای صدا استفاده میشوند.
4. تنظیمات به حالت پیشفرض: بهترین راه برای حل این مشکل، برگرداندن تنظیمات به حالت پیشفرض (default) است. این کار میتواند بازگشت به تنظیمات اولیه و استاندارد دستگاه را فراهم کند. در صورت وجود گزینه "بازنشانی به تنظیمات کارخانه" یا "تنظیمات پیشفرض" از آن استفاده کنید.
بررسی اتصالات جانبی
یکی دیگر از دلایل قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس میتواند دستگاههای جانبی متصل شده مانند: گیرنده دیجیتال، رسیور و ... باشد. برای بررسی این موضوع و مطمئن شدن از عملکرد صحیح تلویزیون، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
1. دسترسی به تنظیمات تلویزیون: از راهنمای دستگاه یا منوی تنظیمات تلویزیون به قسمت مربوطه بروید.
2. تست صدا: در تنظیمات تلویزیون، به دنبال گزینهای مانند "تست صدا" یا "تست صوتی" باشید. با انتخاب این گزینه، تلویزیون معمولاً یک صدای آهنگ ملایم پخش میکند. اگر صدا را میشنوید، این نشان میدهد که تلویزیون به درستی کار میکند و مشکل مربوط به دستگاه جانبی متصل شده است.
3. بررسی دستگاه جانبی: در این مرحله، شما باید دستگاه جانبی متصل شده به تلویزیون را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی به تلویزیون متصل شده است. همچنین مطمئن شوید که دستگاه روشن است و عملکرد صحیحی دارد. در صورت لزوم، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید یا با متخصص آن تماس بگیرید.
اگر با انجام این مراحل هنوز هم مشکل صدا وجود داشت و صدای تست در تلویزیون پخش نمیشود، ممکن است مشکلی در خود تلویزیون وجود داشته باشد. در این صورت، بهتر است از یک تکنسین باتجربه کمک بگیرید.
خرابی مین برد؛ علت صدا نداشتن تلویزیون جی پلاس
برد اصلی (Main Board) در تلویزیون وظیفه پردازش صدا و تصویر را بر عهده دارد. ورود صدا به برد اصلی اتفاق میافتد و تغییرات لازم روی آن اعمال میشوند. سپس، صدا به قسمت آمپلیفایر (Amplifier) ارسال میشود تا تقویت شود. در نهایت، برای پخش سراسری به بلندگوها ارسال میشود.
با توجه به وظایف برد اصلی، یکی از دلایل احتمالی قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس، وجود مشکل در مین برد میباشد. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی یا عدم عملکرد صحیح آن رخ دهد.
عواملی مانند: ویروسی شدن، خرابی کابل HDMI و نوسانات برق نیز میتوانند منجر به آسیب رسیدن به مین برد شوند. توصیه میشود، قبل از استفاده از فلش یا هارد دیسک، آنها را با یک برنامه ضد ویروس اسکن کنید تا از حملات ویروسی جلوگیری شود.
همچنین، هنگام اتصال کابل HDMI، تلویزیون و دستگاه جانبی را از برق جدا کرده و سپس اتصالات را انجام دهید و در آخر تلویزیون را به برق وصل کنید. این اقدامات میتواند از آسیب رسیدن به مین برد به دلیل نوسانات برق جلوگیری کند.
تنظیمات صدای تلویزیون جی پلاس
تنظیمات صدا را میتوان به دو سطح کلی و پیشرفته تقسیم کرد. به کمک توضیحات زیر میتوانید صدای تلویزیون تان را به صورت مطلوب و با کیفیت مورد نظر خودتان تنظیم کنید. تنظیمات کلی شامل:
1. حجم: تنظیم سطح کلی صدای تلویزیون.
2. اکولایزر: تنظیم سطوح مختلف فرکانسها (بم، میانه و زیر) برای صدای دلخواه.
3. حالت صدا: انتخاب از حالتهای مختلف مانند: استاندارد، موسیقی، فیلم، گفتگو و بازی.
4. خروجی صدا: انتخاب بین شنیدن صدا از بلندگوهای داخلی تلویزیون یا سیستمهای صوتی خارجی.
5. تأخیر صدا: همگام سازی صدا و تصویر برای سیستمهای صوتی خارجی.
تنظیمات صدای پیشرفته:
- صدای فراگیر: استفاده از صدای فراگیر مجازی یا واقعی.
- تقویت گفتگو: افزایش وضوح دیالوگها.
- فشردهسازی صدا: کاهش دامنه دینامیکی صدا برای تماشای شبانه.
- اکولایزر خودکار: تنظیم خودکار فرکانسها بر اساس محتوا.
برای دسترسی سریع به تنظیمات صدای تلویزیون جی پلاس، میتوانید از منوی تنظیمات سریع استفاده کنید. همچنین، تنظیمات صدا را متناسب با محتوایی که تماشا میکنید، تغییر دهید. از دکمههای صدا روی ریموت کنترل یا کنارههای تلویزیون برای تنظیم سریع صدا بهره برداری کنید. اگر از صدای تلویزیون خود راضی نیستید، ممکن است مشکل از بلندگوها باشد و در این صورت، بررسی و تعمیر آنها ضروری است.
علت صدای خش خش تلویزیون جی پلاس چیست؟
خش خش کردن صدای تلویزیون به طور کلی غیر عادی بوده و باید علت آن را پیدا و رفع کرد. موارد زیر را چک کنید تا بدانید علت خش خش کردن صدای تلویزیون جی پلاس شما از چیست؟
1. تغییرات دما و انقباض قطعات: ممکن است به دلیل تغییر دما و رطوبت در اتاق یا درون تلویزیون صدای خش خش ایجاد شود. به عنوان مثال، هنگام روشن یا خاموش کردن تلویزیون صداهای خش خش میتوان شنید.
2. کثیفی و گرد و غبار: ورود گرد و غبار و کثیفی به بلندگوهای تلویزیون میتواند باعث شود هنگام حرکت و ارتعاش این ذرات روی بلندگوها صداهای ناخوشایندی ایجاد شود.
3. خرابی اتصالات و تنظیمات: شل شدن یا خرابی اتصالات میان تلویزیون و سایر دستگاهها و گاهاً تنظیمات صدا میتواند به خش خش کردن صدا منجر شود.
4. خرابی بلندگوها: بلندگوهای داخلی یا خارجی تلویزیون در هنگام خرابی، میتوانند صداهای خش خش مانندی تولید کنند.
5. مشکل در کابلها: خرابی کابلهای HDMI یا AV ورودی به تلویزیون نیز میتواند به تولید نویز یا خش خش کردن صداها منجر شود.
6. خرابی مین برد و کارت صدا: در صورتی که مین برد یا کارت صدای تلویزیون دچار خرابی یا نقص شوند، ممکن است خش خش کردن به گوش برسد.
در صورت بروز مشکل خش خش کردن صدای تلویزیون، بهتر است با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید تا عیبیابی کنند. آنها میتوانند به صورت تخصصی مشکل را تشخیص داده و راهحل مناسب را برای رفع آن ارائه دهند.
علت کم شدن صدای تلویزیون جی پلاس
یکی از دلایل رایج کم شدن صدای تلویزیون جی پلاس، تنظیمات صدا است. حالتهای مختلف صوتی مانند "وضوح صدا"، "بیس" و "محیط" میتوانند بر میزان صدا تأثیرگذار باشند، که ممکن است به طور تصادفی تغییر کرده باشند. همچنین، اگر تلویزیون به سیستم صوتی خارجی متصل باشد، احتمال دارد سطح صدای تلویزیون به حداقل کاهش یابد و صدای خروجی از سیستم صوتی تأثیرگذار باشد.
از دیگر عوامل میتوان به مشکلات سخت افزاری اشاره کرد. خرابی اسپیکرها، اتصالات داخلی یا برد صوتی میتواند منجر به کاهش کیفیت صدا شود. در برخی موارد، وجود گرد و غبار یا رطوبت در اتصالات میتواند به اختلال در انتقال سیگنال صوتی منجر شود. همچنین، مشکلات نرم افزاری یا بروزرسانیهای نادرست نیز میتوانند بر عملکرد سیستم صوتی تلویزیون تأثیر بگذارند.
برای رفع مشکل کاهش صدا، اولین قدم بررسی تنظیمات صوتی است. میزان صدا را تنظیم کنید و حالتهای مختلف صوتی را آزمایش کنید. اگر تلویزیون به سیستم صوتی خارجی متصل است، مطمئن شوید که تنظیمات آن نیز به درستی انجام شدهاند.
در مرحله بعد، بررسی اتصالات و اسپیکرها ضروری است. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بروزرسانی نرم افزار تلویزیون را بررسی کنید و در صورت نیاز، آن را بروز کنید. در نهایت، اگر هیچ یک از این راهکارها مؤثر واقع نشد، توصیه میشود مشکل را به یک تکنسین متخصص ارجاع دهید تا مشکلات فنی تلویزیون را به طور حرفهای بررسی و تعمیر کند.
افزایش صدای تلویزیون جی پلاس
برای افزایش صدای تلویزیون جی پلاس، تنظیمات صدا یکی از مهمترین فاکتورهاست. با انتخاب حالتهای مختلف صدا مانند: "موسیقی"، "صحبت" و "حالت فراگیر"، میتوانید تجربه شنیداری خود را بهبود بخشید. حالت موسیقی برای گوش دادن به موسیقی با فرکانسهای متعادل مناسب است، در حالی که حالت صحبت به وضوح صدا در برنامههای اخبار کمک میکند. همچنین، با استفاده از اکولایزر، میتوانید فرکانسهای مختلف صدا را به دلخواه خود تنظیم کنید و کیفیت صدای دلخواه تان را ایجاد کنید.
علاوه بر تنظیمات صدا، دیگر روشهای مؤثر برای افزایش و تقویت صدای تلویزیون، استفاده از بلندگوهای جانبی است. با قرار دادن این بلندگوها در نقاط مختلف منزل، میتوانید کیفیت صدا را بهبود بخشید. این بلندگوها میتوانند در مکانهای پر رفت و آمد نصب شوند تا صدای تلویزیون در فضاهای مختلف به خوبی پخش شود.
انواع مختلفی از بلندگوهای خارجی وجود دارد که میتوانید انتخاب کنید، از جمله اسپیکرهای بلوتوثی، سیستمهای صوتی خانگی و ساندبارها. اسپیکرهای بلوتوثی به راحتی قابل جابجایی هستند و میتوانند با تلویزیون و دستگاههای دیگر به صورت بی سیم متصل شوند.
ساندبارها معمولاً طراحی باریکی دارند و میتوانند به صورت افقی زیر تلویزیون قرار گیرند و صدای قدرتمندی را ارائه دهند. سیستمهای صوتی خانگی نیز گزینهای عالی برای ایجاد تجربه سینمایی در منزل هستند و میتوانند با تنظیمات مختلف، صدای فراگیری را فراهم کنند. با استفاده از این بلندگوها، میتوانید صدای تلویزیون را به سطح جدیدی ارتقا دهید.
علت کم و زیاد شدن صدای تلویزیون جی پلاس
کم و زیاد شدن صدای تلویزیون جی پلاس میتواند ناشی از، تنظیم "حجم خودکار صدا" باشد که ممکن است به طور خودکار صدای تلویزیون را بر اساس محتوای در حال پخش تنظیم کند. این ویژگی در برخی موارد میتواند باعث ناپایداری صدا شود، به خصوص در زمان تغییر بین برنامهها یا کانالها. همچنین، مشکلات سخت افزاری مانند: خرابی در برد صوتی یا اتصالات اسپیکرها نیز میتوانند منجر به کم و زیاد شدن صدا شوند.
حسگر صدا در برخی مدل تلویزیونها بکار رفته است. به این صورت که صداهای محیط را تشخیص میدهد تا قابلیتهای Active Voice Amplifier و Adaptive Sound در حالت هوشمند (Intelligent Mode) را تنظیم کند. این ویژگیها فقط زمانی کار میکنند که حسگر صدا فعال باشد و صدای تلویزیون از بلندگوهای داخلی پخش شود. اگر میخواهید تلویزیون به طور خودکار حجم صدا را کم و زیاد نکند، میتوانید حسگر صدا را خاموش کنید یا قابلیتهای Active Voice Amplifier و Adaptive Sound را غیرفعال کنید.
بعد ازغیرفعال کردن حجم خودکار صدا، اتصالات اسپیکرها و کابلهای صوتی را چک کنید تا از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بروزرسانی نرم افزار تلویزیون را بررسی کنید؛ گاهی اوقات این بروزرسانیها شامل اصلاحات مربوط به مشکلات صوتی هستند. در نهایت، اگر هیچ یک از این راهکارها مؤثر واقع نشد، توصیه میشود مشکل را با نمایندگی تلویزیون جی پلاس در جریان بگذارید تا مسئله به صورت تخصصی بررسی و حل شود.
رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس
احتمالا متوجه شدید که بعضی از دلایل صدا نداشتن تلویزیون ساده بوده و با یک تنظیم اشتباه به وجود آمده و خودتان میتوانید بدون نیاز به تعمیرکار مشکل را حل کنید. در ادامه روش های رفع قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس که خودتان میتوانید آن ها را بررسی کنید آمده است:
1. ریست تلویزیون: برای این کار، تلویزیون را از برق بکشید و پنج ثانیه صبر کنید. سپس دوباره وصل کنید و دکمه پاور روی تلویزیون را فشار دهید.
2. تنظیمات صدا: از طریق دکمه خانه (Home) روی کنترل، به منوی تنظیمات بروید و قسمت صدا (Sound) را پیدا کنید. سپس تنظیمات صدا را بررسی کنید و گزینههای مناسب را انتخاب کنید.
3. SAP: اگر حالت SAP فعال باشد و هیچ برنامهای با پخش صدای ثانویه در دسترس نباشد، ممکن است صدا قطع شود یا به طور غیرمنتظرهای پخش شود. پس مطمئن شوید که حالت SAP در تنظیمات تلویزیون غیرفعال باشد.
4. ورودی AUX: اگر ورودی AUX فعال است، آن را غیرفعال کنید.
5. بازنشانی تنظیمات صدا و تصویر: با سه بار فشار دادن دکمه بیصدا (Mute) روی کنترل، تنظیمات صدا و تصویر را به حالت پیشفرض برگردانید. یک پنجره پاپ آپ روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد و از شما تأییدیه میخواهد. گزینه تأیید (Confirm) را فشار دهید.
6. بازنشانی به تنظیمات کارخانه: اگر مشکل همچنان باقی است، تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید. از منوی تنظیمات، گزینه عمومی (General) را انتخاب کنید. در اینجا، گزینه تنظیمات اولیه یا بازنشانی به تنظیمات اولیه (Reset to first settings) را انتخاب کنید.
7. بروزرسانی: در بخش تنظیمات عمومی، به گزینه "درباره تلویزیون" بروید. بررسی کنید که آیا بهروزرسانی خودکار فعال است و سپس گزینه "بررسی وجود بهروزرسانی" را انتخاب کنید. اگر بهروزرسانی موجود است، آنها را نصب کنید.
هزینه تعمیر قطعی صدای تلویزیون جی پلاس
هزینه تعمیر صدای تلویزیون به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمیتوان به طور قطعی درباره هزینههای دقیق صحبت کرد. این هزینهها میتوانند متغیر باشند. برای مثال، اگر صدا به دلیل کثیفی و گرد و غبار در بلندگوها ایجاد شده است، شاید کافی باشد تا تلویزیون تمیز شود و بلندگوها پاک شوند. اما اگر خرابی سختافزاری یا قطعات داخلی تلویزیون باشد، هزینه تعمیر ممکن است بیشتر باشد.
همچنین؛ نوع و برند تلویزیون هم میتواند در هزینهی تعمیر نقش زیادی داشته باشد. تلویزیونهای برندهای مختلف ممکن است قطعات یدکی متفاوتی داشته باشند که میتواند در هزینه تعمیر تاثیر بگذارد.
هزینه تعمیر قطع شدن صدای تلویزیون جی پلاس، بر اساس تحلیل کامل و تشخیص دقیق علت قطعی صدا، توسط کارشناس و تکنسین متخصص در این زمینه تعیین میشود. پس از عیب یابی دقیق، کارشناس علت خرابی را تشخیص میدهد و برای حل مشکل اقدام میکند.
گاهی، تعمیر میتواند چاره کار باشد، اما در بعضی موارد، تنها با تعویض یک قطعه میتوان ایراد را به طور کامل برطرف کرد. برای اطمینان از رفع کامل مشکل، سیما سرویس از قطعات اصلی و اورجینال برای تعویض استفاده میکند. این اقدام باعث میشود تا احتمال تکرار مشکل در آینده به حداقل برسد.
ارسال دیدگاه